Sesja A2

 

Sesja A2 Strategie i praktyki zakupowe
  W trakcie sesji odpowiemy na pytanie, jak strategie w codziennym życiu organizacji, zamieniają się w działania operacyjne i jakie przeszkody napotykają na swojej drodze. Podczas sesji zarezerwowano również czas na przykłady wdrożeń w celu przekazania doświadczeń, jakie płyną z realizacji projektów oraz zwrócenia uwagi na bariery, które mogą napotkać osoby wprowadzające zmiany w firmach. Prelegenci pochodzą z różnych branż, co sprawi, że będzie się można odnieść do własnej praktyki zakupowej. Podczas sesji będzie możliwość udziału w dyskusji z prelegentami.
 

Moderator: Andrzej Zawistowski, Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki

Zarządzanie ryzykiem w Łańcuchach Dostaw - Rola i odpowiedzialność Zakupów
  • Andrzej Zawistowski, Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki

Senior International Manager z udokumentowanym trzydziestoletnim doświadczeniem pracy w środowiskach międzynarodowych, tworzący i efektywnie zarządzający zespołami d/s logistyki, dystrybucji, zakupów oraz strategicznych stosunków z dostawcami, na szczeblu lokalnym, regionalnym oraz globalnym. Posiada wieloletnią praktykę w kierowaniu ludźmi i zarządzaniu projektami w zakresie Global Supply Chain (koszty produktu, zakupy i zarządzanie relacjami z dostawcami, transport, gospodarka magazynowa, planowanie sprzedaży i produkcji, dystrybucja wyrobów gotowych wraz z pełną obsługą klienta, itp.). Zdobył bogate doświadczenie w optymalizacji procesów i wdrażaniu kompleksowych platform informatycznych – m.in. J.D. Edwards, SAP i Oracle. Wieloletni negocjator, posiadający umiejętności przekonywania i realizacji efektywnych kosztowo optymalnych rozwiązań w kompleksowych i wymagających organizacjach. Pracując ponad 13 lat w jednym z największych światowych koncernów tytoniowych, stworzył od podstaw organizację odpowiedzialną za zarządzanie łańcuchem dostaw w zakładzie produkcyjnym w Polsce, a następnie w centrali koncernu był odpowiedzialny za globalne zakupy w obszarze nieprodukcyjnym. Po powrocie do Polski zbudował jedną z pierwszych w kraju Grupę Zakupową z udziałem 10 dużych firm i przez kolejne lata był odpowiedzialny za negocjacje globalnych kontraktów w imieniu Grupy. Od ponad 10 lat zaangażowany czynnie w tworzenie aktywnego środowiska zakupowego. Od ponad 5 lat pracuje społecznie jako członek Zarządu PSML - Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki i Zakupów. Odpowiada z ramienia PSML za przygotowanie merytorycznego programu największej w Polsce Konferencji Zakupowej.

Kiedy warto podnieść rangę zakupów w firmie?
  • Sławomir Skupin,  Ruukki Polska Sp. z o.o.

Supply Chain Manager, Sourcing Manager w Ruukki Polska Sp. z o o. Karierę zawodowa związaną z obszarem Logistyki i zakupów rozpoczął ponad 14 lat temu w Philips Lighting Poland S.A. Następnie Dyrektor Zakupów i Logistyki w Elektromontaż Poznań S.A, obecnie zarządza łańcuchem dostaw i sourcingiem materiałów strategicznych dla zakładu Ruukki w Obornikach Wlkp. Posiada długoletnie doświadczenie we współpracy z rynkami Dalekiego Wschodu oraz w zarządzaniu procesami zakupowymi w różnych branżach. Doświadczony praktyk w obszarze budowania od podstaw oraz zarządzania działami zakupów obejmujących zarówno sourcing, jak i zakres operacyjny.

Kiedy warto tworzyć zakupowe Centra Usług Wspólnych?
  • Tomasz Ćwiek, Grupa Enea

 

Całe zawodowe życie związany z pracą na styku podmiotów zamawiających z wykonawcami zamówień. Praktyk w prowadzeniu procesów zakupowych, nadzorze nad realizacją zamówień oraz kierowaniu zespołami zakupowymi. Posiada szerokie doświadczenie z zakresu udzielania zamówień publicznych. Obecnie odpowiada za kierowanie centrum usług wspólnych w obszarze zakupów GK ENEA.

Transformacja Działu Zakupów na przykładzie URSUS SA

  • Adam Jabłoński, Dyrektor ds. Transformacji Procesowej URSUS S.A.

Absolwent Politechniki Warszawskiej i SGH. Posiada tytuł MBA Akademii L. Koźmińskiego. Obecnie na stanowisku Dyrektora ds. Transformacji Procesowej w URSUS S.A. Poprzednio zajmował stanowiska: Dyrektora Pionu w ING BSK, Dyrektora Finansowego i Operacyjnego, w Sanitec Koło, Kontrolera Finansowego w Benckiser S.A. Prowadził również projekty konsultingowe zwiększające efektywność procesów. Specjalizuje się w zakresie: finansów, zarządzania łańcuchem dostaw i rozwiązań  IT wspomagających te obszary. Współautor wdrożenia zintegrowanego systemu klasy ERP (MRP II) i związanych z nim rozwiązań funkcjonalnych, takich  jak BW czy też aplikacji  B2B w Grupie Sanitec. Współtwórca systemu zarządzania dostawcami w banku. Zajmuje się również analiza fundamentalną spółek giełdowych. Obecnie jednym z głównych zadań  jest usprawnienie funkcjonowania firmy przez skuteczne zarządzanie całym łańcuchem SCM, i jego efektywne powiazanie z funkcjami sprzedaży i marketingu przy zachowaniu planowanej rentowności i płynności.

Partner sesji:  

 

Partner organizacyjny sesji:   

 

 

Na skróty - wszystkie sesje tematyczne:

 

Sesja A1 - Logistyka w handlu omnikanałowym

Sesja B1 - Inteligentna logistyka - droga do fizycznego internetu

Sesja C1 - Innowacje w logistyce produkcji

 

Sesja A2 - Strategie i praktyki zakupowe

Sesja B2 - Zintegrowane usługi logistyczne

Sesja C2 - ICT w procesach logistycznych

 

Sesja A3 - Strategie i praktyki zakupowe c.d.

Sesja B3 - „Port Community System” – okno na zintegrowaną logistykę

Sesja C3 - Magazyn we współczesnych łańcuchach dostaw