Sesja B2
Sesja B2 | Zintegrowane usługi logistyczne |
Sesja będzie poświęcona roli usługodawców logistycznych we współczesnych łańcuchach dostaw. Globalizacja wymiany dóbr skutkuje powstawaniem coraz bardziej złożonych łańcuchów dostaw. Zznaczenia nabierają węzły transportowo-logistyczne pozwalające na sprawne i szybkie przepływy materiałów i towarów. Porty, centra logistyczne, terminale to miejsca, w których znaczenie ma zarówno jakość infrastruktury technicznej, jak i oferowanych usług. Prezentacje przedstawią przykłady rozwiązań - krajowych i zagranicznych – nakierowanych na obsługę coraz bardziej złożonych zadań. Do udziału w sesji zostali zaproszeni przedstawiciele: Dachser, DB Schenker, Flanders Invesment & Trade, Business Location Network, Panattoni, Raben |
|
![]() |
Moderator: dr Arkadiusz Kawa, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu Dr Arkadiusz Kawa, adiunkt Katedrze Logistyki i Transportu Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Autor ponad 150 publikacji popularno-naukowych oraz około 100 naukowych o tematyce logistycznej, informatycznej i sieci międzyorganizacyjnych. Ekspert w dziedzinie KEP dla takich organizacji i firm jak: AT Kearney, KPMG, Poczta Polska, Siódemka, UPS, DHL Express, DPD Polska, Sheepla, ARC Rynek, Forum Przewoźników Ekspresowych, Instytut Łączności oraz opiniotwórca dla wielu czasopism (Wprost, Gazeta Wyborcza, Przekrój, Puls Biznesu, Super Express, Gazeta Prawna, Logistyka a Jakość, Logistyka itd.). Jest laureatem konkursu na stypendia dla młodych, wybitnych naukowców Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego i laureatem prestiżowego konkursu Fundacji na rzecz Nauki Polskiej. Jest członkiem Wielkopolskiego Forum Inteligentnych Specjalizacji działającego przy Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego (Grupa Robocza - Wyspecjalizowane procesy logistyczne). Jest ekspertem programu Vacational Competence Certificate (VCC) i autorem materiałów dydaktycznych w zawodzie Spedytor-logistyk. |
![]() |
Inteligentna logistyka: nie Kiedy, lecz Jak
Dr Rome posiada tytuł doktora w zakresie międzynarodowych stosunków gospodarczych (Johns Hopkins University, School of Advanced International Studies, Washington DC) oraz magistra stosunków międzynarodowych (Johns Hopkins University, SAIS, Bolonia-Włochy/Washington DC). Obecnie, jest on dyrektorem ds. stosunków zewnętrznych we Flandryjskim Instytucie Logistyki, sponsorowanym przez rząd Centrum Wiedzy w zakresie Zarządzania Łańcuchem Dostaw. Dr Rome od stycznia 1995r. do połowy 2001r. był dyrektorem handlowym DHL na świat (Global Commercial Director) w światowej siedzibie DHL w Brukseli. Dołączył do DHL w roku 1992 w roli dyrektora ds. rozwoju działalności (Business Development Director) na obszar Europy i Afryki. Przed rozpoczęciem kariery menadżerskiej w DHL, przez okres 6 lat był dyrektorem zarządzającym Polaroid Belgium. Inne stanowiska jakie zajmował w czasie swojej kariery obejmują stanowisko dyrektora handlowego Quaker Oats Belgium i menadżera ds. zarządzania marką P&G Benelux. Dr Rome wykłada marketing na Boston University (w Brukseli) a obecnie jest profesorem na uniwersytecie antwerpskim (C-MAT). Jest on także niewykonawczym członkiem Zarządu w szeregu spółek. W roku 2009 został mianowany Prezesem komisji portu flamandzkiego. |
![]() |
Wpływ mega trendów na działalność operatorów logistycznych
Grzegorz Lichocik – od 2007 roku pełni funkcję Prezesa Zarządu Dachser w Polsce. Z branżą logistyczną związany już od ponad 20 lat. Kierując kolejnymi projektami współtworzył rynek logistyki i standardy TSL w Polsce. Odpowiada również za rozwój dość młodej jeszcze dziedziny w naszym kraju jaką jest logistyka kontraktowa. W czasie swojej kariery zawsze dąży do wprowadzania innowacyjnych rozwiązań. Ma doświadczenie w działaniu nie tylko na krajowym rynku, ale także za granicą. W latach 1994-2007 jako dyrektor logistyki i dyrektor regionu w firmie Schenker odpowiedzialny był m.in. za budowę systemu drobnicowego opartego na platformie cross-dockingowej w Rosji. Główne wyzwania jakie stawia sobie i firmie Dachser w Polsce to rozbudowa sieci dla przesyłek drobnicowych, rozwój logistyki kontraktowej oraz sekcji przesyłek morskich i lotniczych, szeroka edukacja i promocja najwyższej jakości obsługi jaką Dachser ma w swoich standardach. Firma pod jego kierownictwem planuje osiągnąć w Polsce pozycję lidera na rynku w przewozie przesyłek drobnicowych. |
![]() |
Business Location Network – Brandenburska Synergia Dla Twoich Inwestycji
Markus Kappes, ur. w roku 1969 w Bad Mergentheim (niemiecki land Badenia-Wirtembergia ), studiował inżynierię na uniwersytecie nauk stosowanych w Rosenheim (Niemcy) i ukończył go z tytułem magistra inżyniera w roku 1996. W zgodzie z tradycją rodzinną, Markus rozpoczął karierę w przemyśle drzewnym pracując jako kierownik ds. sprzedaży i marketingu. Po ponad 8 latach zdobywania doświadczeń na różnych stanowiskach związanych ze sprzedażą i marketingiem w firmach niemieckich, amerykańskich i rumuńskich, Markus rozpoczął studia magisterskie z zarządzania ogólnego na Europejskim Uniwersytecie Viadrina we Frankfurcie nad Odrą w Niemczech i Słubicach w Polsce. Ukończył studia transgraniczne ze szczególnym ukierunkowaniem na Europę Środkową i Wschodniej, uzyskując w 2006r tytuł Master of Business Administration. Po studiach rozpoczął on pracę na stanowisku menedżera projektowego ds. bezpośrednich inwestycji zagranicznych w Investor Center Ostbrandenburg (ICOB), placówce typu one-stop-agency dla firm międzynarodowych, inwestorów, przedsiębiorców i placówek badawczych, które rozważają założenie firmy w niemieckim rejonie stołecznym ze szczególnym ukierunkowaniem na rynki wschodnioeuropejskie, której siedziba znajduje się we Frankfurcie nad Odrą. W ostatnich latach, rejon Brandenburgii Wschodniej potwierdził swoją atrakcyjność jako lokalizacja o walorach inwestycyjnych charakteryzująca się unikalnym połączeniem korzystnych warunków do rozwoju rynku nieruchomości i greenfield, nowoczesną infrastrukturą transportową i komunikacyjną oraz umiarkowanymi kosztami pracy, zapewniająca jednocześnie wiele atrakcji rekreacyjnych i kulturalnych. Ze względu na niewielką odległość od stolicy Niemiec, Berlina, region ten posiada bardzo dobre połączenia z nowym lotniczym węzłem komunikacyjnym Berlin-Brandenburg International. Ponieważ jest to 1-szy obszar docelowy UE, inwestorzy międzynarodowi mogą uzyskać aż do 50% kwoty inwestycji w ramach zwrotu poprzez państwowe dotacje lokalne i federalne. ICOB potwierdził swoją zdolność do profesjonalnego wsparcia przy udziale projektów FDI wartych ponad 1,5 miliarda Euro w inwestycjach prywatnych związanych z utworzeniem ponad 5 000 nowych miejsc pracy w szczególności w sektorze energii odnawialnej oraz usług. Inwestycje realizowane są przez firmy międzynarodowe z Danii, Belgii, Francji, Japonii, USA czy Kanady. Dzięki postawie skoncentrowanej na profesjonalnym wsparciu, szybkim podejmowaniu decyzji oraz tworzeniu relacji z klientami, które zawsze opierają się na zaufaniu, Markus pracował jako dyrektor dyrekcji na rzecz stowarzyszenia federalnego w Berlinie zanim powrócił do ICOB w roli dyrektora zarządzającego w roku 2012. |
![]() |
FRANKFURT/ODER TERMINAL - Korzystny hub intermodalny pomiędzy wschodem i zachodem
Dyrektor ds. Marketingu i Rozwoju PCC Intermodal S.A., z wykształcenia ekonomista, od 6 lat związana z branżą logistyczną. Zawodowo zajmuje się rozwojem i promocją nowych produktów intermodalnych zarówno w Europie zachodniej jak i na wschodzie. W realizacji projektów kieruje się zasadą, że tylko ci, którzy nie dążą do rzeczy niemożliwych nigdy ich nie osiągną... Prywatnie mama 5-letniego przedszkolaka. |
![]() |
Intermodal – jedyna, realna alternatywa w obliczu rosnącego protekcjonalizmu i kolejnych barier w transporcie drogowym.
Absolwentka Uniwersytetu Europejskiego Viadrina we Frankfurcie nad Odrą. W branży logistycznej od 15 lat. Specjalizuje się w nowoczesnych rozwiązaniach logistycznych w zakresie transportu intermodalnego. |
![]() |
Carry Pick – co potrafią roboty w logistyce?
Związany z DB Schenker od 1997 roku. Obecnie zajmuje stanowisko Dyrektora Centrum Kompetencyjnego w regionie Europe & NMEA. W zakresie jego kompetencji jest m.in. zarządzanie informacją, w tym systemami klasy BI (Business Intelligence). Zapewnia firmie rozwój w obszarach ważnych z punktu widzenia komunikacji z klientami, np. e-usługi, serwisy internetowe czy elektroniczna wymiana danych. Przemysław Głębocki jest absolwentem Politechniki Warszawskiej oraz studiów podyplomowych na SGH z zakresu zarządzania projektami oraz zarządzania strategicznego. Z wyróżnieniem zakończył Szkołę Liderów - Międzynarodowy Program Edukacji Menedżerskiej DB Schenker. Brał i aktywnie bierze udział w międzynarodowych projektach logistycznych. |
![]() |
Deweloper - usługodawca czy partner logistyka?
Marek Dobrzycki związany jest z Panattoni Europe od 2007 roku. Jako Managing Director odpowiada za działania rozwoju i leasingu firmy w centralnej i zachodniej Polsce, głównie w okolicy Warszawy, Poznania i Wrocławia. Wcześniej, od 2002 do 2007 roku pracował w Nestle Poland. Na przestrzeni ostatnich pięciu lat dział, którym kieruje Marek Dobrzycki zdobył dla Panattoni Europe kontrakty na budowę ponad 930 000 metrów kwadratowych nowej powierzchni magazynowej i przemysłowej. Do najważniejszych transakcji zaliczyć można podpisanie umowy dla Amazon w Poznaniu i Wrocławiu o łącznej powierzchni 246 000, 80 000 metrów kwadratowych dla H&M, 57 000 metrów kwadratowych dla Tesco oraz 50 000 metrów kwadratowych dla Castorama Polska. Ostatnie projekty to m.in. kontrakt dla UPS w Strykowie – 14 000 metrów kwadratowych oraz TNT w Jankach – 15 900 metrów kwadratowych. Marek Dobrzycki jest absolwentem Uniwersytetu L. Koźmińskiego w Warszawie, gdzie uzyskał tytuł magistra na Wydziale Zarządzania. |
Na skróty - wszystkie sesje tematyczne:
Sesja A1 - Logistyka w handlu omnikanałowym
Sesja B1 - Inteligentna logistyka - droga do fizycznego internetu
Sesja C1 - Innowacje w logistyce produkcji
Sesja A2 - Strategie i praktyki zakupowe
Sesja B2 - Zintegrowane usługi logistyczne
Sesja C2 - ICT w procesach logistycznych
Sesja A3 - Strategie i praktyki zakupowe c.d.
Sesja B3 - „Port Community System” – okno na zintegrowaną logistykę
Sesja C3 - Magazyn we współczesnych łańcuchach dostaw