Sesja A1 - Logistyka dla handlu omnikanałowego
Strategia omnichannel stanowi obecnie podstawowy element rozwoju zarówno przedsiębiorstw produkcyjnych, jak i handlowych. Klient w trakcie procesu zakupu może zmieniać kanały sprzedaży, lub nawet korzystać równolegle z kilku. Decyduje o miejscu, czasie i formie kontaktu, zakupu, miejscu, dostawy oraz ewentualnego zwrotu. Dlatego omnichanel wymaga skutecznej współpracy różnych działów funkcjonalnych w przedsiębiorstwie: działu marketingu, sprzedaży, obsługi klienta i wreszcie logistyki. Wdrożenie strategii omnichannel stwarza szczególne wyzwania w obszarze logistycznej obsługi klienta. A integracja kanałów sprzedaży powoduje zmianę architektury procesów logistycznych całego przedsiębiorstwa. • Kluczowe problemy logistycznej obsługi handlu omnikanałowego Do udziału w sesji zostali zaproszeni przedstawiciele: Arvato Polska, Atomscript.com, DHL Supply Chain, FIEGE, Inter Cars, Komputronik, Last Mile experts. |
|
![]() |
Moderator: ARKADIUSZ KAWA, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu Pracuje jako profesor nadzwyczajny na Katedrze Logistyki i Transportu Uniwersytetu Ekonomicznym w Poznaniu. Jest autorem 300 artykułów naukowych, dydaktycznych i popularyzatorskich z zakresu logistyki, e-commerce i sieci biznesowych. Realizował wiele projektów za zakresu KEP i e-commerce oraz doradzał firmom i organizacjom, takim jak: Poczta Polska, DHL, Siódemka (DPD), GS1, Forum Przewoźników Ekspresowych, Volkswagen, A.T. Kearney, KPMG, Deloitte, Merlin.pl, Digital24. Jako konsultant zewnętrzny od dwóch lat uczestniczy w kilku projektach Economic Research Institute for ASEAN and East Asia (ERIA), w których odpowiada za projekty związane z e-commerce i logistyką w Azji. |
![]() |
Cyfryzacja a łańcuch dostaw: gdzie jesteśmy i co dalej?
Od trzech lat odpowiada za rozwój biznesu i budowanie relacji z klientami firmy DHL Supply Chain w Polsce. Od stycznia 2018 jako Business Development Director Central & Eastern Europe odpowiada za strategie i rozwój biznesu w Czechach, Słowacji, na Węgrzech, w Rosji i w Polsce. Z logistyką związany od ponad 20 lat, zarówno po stronie operacyjnej, jak i handlowej. Doświadczenie zdobywał w wielu międzynarodowych firmach logistycznych zarządzając działami sprzedaży, kluczowych klientów i marketingu. Swoją przygodę w tym środowisku rozpoczął od pracy na stanowisku spedytora w dziale drobnicowym firmy Pekaes Multi-Spedytor. |
|
A gdyby to pierwszy był handel online?
Absolwentka Politechniki Łódzkiej i SGH. Od początku podjęcia pracy zawsze związana ze sprzedażą oraz częściowo z marketingiem. W Arvato pracuje od 2013 roku. Obecnie sprawuje funkcję Dyrektora ds. Sprzedaży SG SCM, gdzie odpowiada za pozyskiwanie kompleksowych projektów logistycznych z obszaru e-commerce i B2B, z ukierunkowaniem na branże Fashion, Retail, Beauty, High-Tech. Na obecnym stanowisku jest odpowiedzialna za współtworzenie strategii sprzedaży SCM i rozwój Arvato tj. pozyskiwanie nowych projektów oraz współtworzenie dedykowanych rozwiązań logistycznych dostosowanych do potrzeb obecnych i nowych klientów. Z obszarem logistyki kontraktowej i transportu międzynarodowego związana od kilkunastu lat pełniąc funkcje kierownicze i menedżerskie w firmach logistycznych o zasięgu zarówno lokalnym, jak i globalnym. |
|
Czas jako waluta współczesnego klienta
Członek Rady Izby Gospodarki Elektronicznej. Od 2018 r. związany z Inter Cars, gdzie rozwija strategie omnichannel B2C w segmencie motocyklowym I'M Inter Motors. Poprzednio przez 7 lat związany z Decathlon. Swoje doświadczenie nabywał przez zarządzanie sektorem w sklepie, customer service i web marketing. Jako dyrektor e-commerce przez 3 lata był odpowiedzialny za rozwój decathlon.pl oraz synergie kanałów sprzedaży. Główny obszar działań skupiał się na wsparciu strategii omnichannel oraz generowaniu nowego biznesu w kanałach on-line, w tym transformacji cyfrowej. Tworząc ekosystem między marką i konsumentem dzięki wykorzystaniu najnowszych trendów, technologii internetowych oraz działań w tradycyjnym kanale sprzedaży.
|
![]() |
Wymagający klient Komputronik – wyzwania w obszarze omnichannel
Z branżą interaktywną i nowymi technologiami związany od ponad 18 lat. Swoje wieloletnie doświadczenie zdobywał m.in. w giełdowej spółce One-2-One, gdzie przeszedł ścieżkę od Business Development Managera aż do Wiceprezesa Zarządu. Z Grupą Komputronik związany od kwietnia 2012 roku, pełniąc funkcję prezesa zarządu Spółki Benchmark.pl, od stycznia 2013 także Dyrektora e-commerce w Komputronik S.A. W 2017 roku objął stanowisko Dyrektora Sprzedaży Omnichannel. |
|
Zrozumieć Amazon to wygrać w omnichannel
Doradza klientom w kwestiach strategicznych i handlowych, ze szczególnym uwzględnieniem e-commerce i M & A. Marek był częścią zespołu wprowadzającego DHL, Coopers & Lybrand, Kraft Jacobs Suchard na rynek Polski. Następnie działał jako dyrektor zarządzający Allied Domecq, International Distillers and Vintners i Monsanto w Polsce i na Ukrainie. Stworzył pierwszą polską ekspresową firmę kurierską, Masterlink Express, obecnie DPD Polska. Jako CEO GeoPost - CSEE, stworzył region z szesnastoma krajami od Państw bałtyckich po Bałkany pod szyldem DPD, osiągając wzrost i rentowność znacznie przewyższające wzrosty sektora. Do 2015, Vice – President, Amazon EU odpowiedzialny za e-commerce i Last Mile w Europie dla Amazon.com. Obecnie jest Non-Executive Chairman, Future Aerial Innovations.
Doradza klientom we wszystkich obszarach związanych z operacjami, ze szczególnym uwzględnieniem optymalizacji procesów, zarządzania projektami i budowaniem franczyzowych sieci punktów (access points). Krzysztof od ponad 20 lat działa w sektorze kurierskim i na różnych stanowiskach managerskich rozwijał biznes takich firm jak DHL, GLS i DPD. Jako dyrektor ds. projektów strategicznych w DPD budował największą w Polsce i Europie Centralnej sortownię paczek. Jako CEO DPD Strefa Paczki zbudował sieć kilkuset punktów franczyzowych i ofertę dedykowaną rynkowi e-commerce (B2C, C2C). |
|
Omnichannel z Europy do Chin - rozwiązanie dla nowego trendu
Senior Business Development Manager w FIEGE. Posiada ponad 10-letnie doświadczenie w zarządzaniu łańcuchem dostaw w międzynarodowym środowisku. Absolwent Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Swoją karierę rozpoczynał od zarządzania zakupami i zapasami, później koordynował dodatkowo transgraniczny przepływ towarów, włączając w to logistykę importu i dystrybucji oraz procedury celne. Następnie odpowiedzialny był za optymalizację procesów magazynowych, korelację poszczególnych działań logistycznych oraz ograniczenie ich kosztów na trudnym rynku wschodnioeuropejskim. Posiada wiedzę obejmującą cały łańcuch dostaw, począwszy od produkcji, a skończywszy na współpracy z handlem detalicznym. Pomysłodawca jednego z pierwszych ukraińskich sklepów internetowych, aktualnym obszarem jego zainteresowania pozostaje logistyka w obszarze E-Commerce i trendy z tym związane
Odpowiedzialny za projekt CheckOut2China, umożliwiający dostawy z magazynów w Europie do klientów oddalonych o 9000 kilometrów w zaledwie 4-8 dni. Doświadczony manager, w przeszłości pracujący przez kilka lat w Pekinie. Obecnie zajmuje się koordynacją flagowego sklepu FIEGE na należącej do JD.com międzynarodowej platformie eCommerce'owej JD Worldwide, na której producenci oferują swój towar na rynek chiński. |
![]() |
Bezobsługowy, zintegrowany handel elektroniczny
|
NA SKRÓTY - WSZYSTKIE SESJE TEMATYCZNE:
Sesja A1 - Logistyka dla handlu omnikanałowego
Sesja B1 - Nowy wymiar usług logistycznych w łańcuchach dostaw
Sesja C1 - IoT i inne przełomowe technologie w logistyce
Sesja A2 - Transport - trendy i wyzwania organizacyjne
Sesja B2 - Nowa rola magazynu w cyfrowych łańcuchach dostaw
Sesja C2 - Współpraca i integracja w łańcuchach dostaw
Sesja A3 - Transport – innowacje i rozwiązania technologiczne