Sesja B3 - Magazyn 4.0 – nowoczesne centra magazynowe

 

 

Era ręcznych operacji i długiego przechowywania towarów w magazynie się kończy. To, co kiedyś wydawało się w branży magazynowej niemożliwe, teraz jest już codziennością – procesy są w dużej mierze zautomatyzowane i w ten sposób bardziej wydajne. Rozwój sektora e-commerce zmusza operatorów oraz właścicieli magazynów do ciągłego poszukiwania usprawnień. Nowoczesne centra magazynowe to miejsca, gdzie znajdują zastosowanie zaawansowane rozwiązania informatyczne. Prowadzą one nie tylko do poprawy wydajności procesów, ale także do podniesienia bezpieczeństwa i komfortu pracy. Dzięki tym rozwiązaniom znalezienie potrzebnego towaru trwa kilka sekund, a wszystkie istotne informacje zapisywane są na bieżąco w systemach IT.
Coraz większą uwagę w obiektach magazynowych poświęca się również rozwiązaniom energooszczędnym i przyjaznym środowisku.

•    Automatyzacja procesów magazynowych – przenośniki, sortery
•    Rozszerzona i wirtualna rzeczywistość
•    Rozwiązania autonomiczne – transport wewnętrzny
•    Nowoczesne, ekologiczne magazyny

Do udziału w sesji zostali zaproszeni przedstawiciele: Jungheinrich, Logicor, Lorenz, Polidea, Sick, SSI Schaeffer.

Moderator: ANNA FRĄCKOWIAK, Dyrektor Czasopism Branżowych Forum Media Polska

Redaktor naczelna "Nowoczesnego Magazynu. Z branżą TSL związana od ponad 10 lat. Początkowo jako dziennikarz, następnie redaktor czasopism "Nowoczesny Magazyn", "Logistyka a Jakość", "Transport i Spedycja". Organizator 7. edycji Ogólnopolskiego Kongresu Logistyki i Magazynowania MODERN WAREHOUSE oraz 6. edycji Ogólnopolskich Warsztatów Szefów Logistyki LOGDAYS. Inicjator "Profesjonalnych Warsztatów Magazynowych" odbywających się od 5 lat w najciekawszych obiektach magazynowych w Polsce (do tej pory w CD IKEA, JYSK, VW Group Polska, THULE Group, Intersport, Europa Systems, Bury Technologies, Polbita, Hoop Polska).

 

Zapotrzebowanie na City Logistics Parks – nowy koncept nieruchomości w odpowiedzi na rosnący popyt po stronie firm zaangażowanych w logistykę miejską a zwłaszcza sklepów internetowych

  • MICHAŁ SAMBORSKI, Dyrektor ds. Rozwoju Panattoni

Dyrektor ds. Rozwoju w firmie Panattoni w Polsce od 2015 roku. Jest odpowiedzialny za nowe przedsięwzięcia w regionach: Polska Centralna, Warszawa i Gdańsk. Michał współpracował z  Panattoni Europe już wcześniej na stanowisku Kierownika Projektu (2006-2011), nadzorując rozwój 7 budynków w Łodzi i na Górnym Śląsku o powierzchni 220 000 mkw. W firmie Hines (2011-2015) był Dyrektorem Projektu odpowiedzialnym za obiekt biurowy (Neptun Gdańsk), zakup portfela logistycznego (300 000 mkw.), a także zarządzał aktywami portfela logistycznego. W trakcie swojej kariery zawodowej był odpowiedzialny za: strategiczny rozwój biznesu, identyfikację i nabywanie inwestycji komercyjnych, negocjowanie warunków umów, wynajem i zarządzanie projektami.

 

  • MAREK DOBRZYCKI, Managing Director Panattoni

Swoją karierę w Panattoni Europe zaczął w 2007 roku jako manager ds. rozwoju. Obecnie pracuje na stanowisku dyrektora zarządzającego w Dziale Rozwoju. Jest odpowiedzialny za komercjalizację nieruchomości i rozwój firmy w zachodniej i centralnej Polsce (głównie w okolicach Warszawy, Poznania i Wrocławia). Jednym z jego największych osiągnięć było podpisanie 3 transakcji z Amazonem na obiekty magazynowe - każdy o powierzchni 123.000 metrów kwadratowych w Poznaniu i Wrocławiu oraz jeden z ostatnich o pojemności 161.000 metrów kwadratowych w Szczecinie. Inne projekty obejmują: 14.000 mkw dla UPS i 50.000 mkw dla Castoramy - obie powierzchnie w Strykowie. Na terenie Warszawy jest odpowiedzialny za umowy na 16.000 mkw dla TNT, 15.000 mkw dla Harper Hygienics i 42.500 mkw dla Raben, 37.000 mkw dla H&M w Grodzisku.

W pogoni za klientem – czy standardowy magazyn przeszedł już do lamusa?

  • PIOTR BZOWSKI, Dyrektor ds. Najmu i Rozwoju, P3 Logistic Parks w Polsce

Przed rozpoczęciem pracy w P3 w kwietniu 2010 r., był Menadżerem ds. Najmu w Europolis oraz ProLogis w Polsce. Wcześniej pracował także dla DTZ, gdzie specjalizował się w rynku logistycznym i przemysłowym. Pan Bzowski zdobył dziewięcioletnie doświadczenie w dziedzinie nieruchomości pracując z takimi firmami deweloperskimi jak: Prologis, SEGRO, Panattoni, Europolis oraz z dużymi najemcami firmowymi, w tym: Saint Gobain, JYSK, IKEA, FM Logistics, Rossmann, DHL, IDL, ND, CEVA. Piotr posiada tytuł magistra ekonomii uzyskany na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, jak i ukończone studia podyplomowe na kierunku Wycena i Zarządzanie Nieruchomościami na Uniwersytecie Sheffield Hallam w Wielkiej Brytanii oraz Wycena Nieruchomości na Politechnice Warszawskiej. Rozpoczął również starania o uzyskania członkostwa w stowarzyszeniu RICS.

 

 

(R)ewolucja w magazynach

  • BARTOSZ MIERZWIAK, Managing Director Logicor

Odpowiedzialny za działania firmy na terenie Polski, Czech, Słowacji, Węgier i Rumunii. Przed dołączeniem do zespołu Logicor we wrześniu 2014 roku, przez cztery lata był związany z Prologis, gdzie zajmował stanowisko szefa odpowiedzialnego za rozwój biznesu w Polsce (Country Manager, Poland). Zanim dołączył do Prologis i na kolejne lata związał się z branżą powierzchni magazynowych, pracował przez prawie 8 lat w Jones Lang LaSalle, gdzie był odpowiedzialny za wynajem powierzchni biurowych w Polsce, doradzając najemcom, deweloperom i inwestorom. Bartosz jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej oraz Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.

 

  • JAKUB MICHALSKI, Prezes VersaBox
Jest aktywnym naukowcem z ponad 10-letnim doświadczeniem w koordynowaniu projektów naukowych i przemysłowych z partnerami z Polski, Szwajcarii, Niemiec, Słowenii, RPA i USA. W latach 2002-2004 stypendysta Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej, a w latach 2004-2005 Programu UE Marie Curie. W 2011 roku został laureatem prestiżowego polskiego programu dla młodych naukowców LIDER i otrzymał specjalne wsparcie finansowe na budowę zespołu naukowego. W 2012 roku Jakub został wybrany do programu Top500 Innovators i uczestniczył w szkoleniach z zakresu przedsiębiorczości w Hass School of Business, University of California, Berkeley. W latach 2013-2014 oficjalny przedstawiciel Centrum Techniki Plug and Play w Polsce, odpowiedzialny za promocję Plug and Play w kraju i pomoc polskim startupom, zainteresowanych ekspansją do Doliny Krzemowej. Od 2006r. do momentu założenia VersaBox, Jakub był kierownikiem zespołu badawczo-rozwojowego w Materials Engineers Group Ltd, odpowiedzialnym za innowacyjne projekty i rozwiązania oraz rozwój potencjału firmy.

 

Automatyczne systemy transportowe Jungheinrich – nowoczesny i wyszczuplony transport w magazynie 4.0

  • ARTUR THOMAS, Doradca Handlowy ds. Systemów Magazynowania Jungheinrich Polska

Z firmą Jungheinrich związany jest od 10 lat. Początkowo doświadczenie zdobywał w dziale sprzedaży usług serwisowych, a następnie w dziale handlowym wózków widłowych. Od siedmiu lat zajmuje się rozwojem i wdrażaniem u klientów kompleksowych systemów magazynowych i transportowych, obejmujących m.in. regały magazynowe, wózki systemowe, software. Z wykształcenia jest inżynierem logistyki produkcji. W kręgu jego zainteresowań znajdują się najnowsze trendy z branży IT, w tym komputerowe wspomaganie produkcji i dystrybucji.

5 sposobów na wykorzystanie wirtualnej oraz rozszerzonej rzeczywistości w procesach logistycznych

  • KRZYSZTOF WRÓBEL, VR/AR Expert Polidea

Entuzjasta oraz ewangelista technologii Wirtualnej oraz Rozszerzonej Rzeczywistości (VR/AR), pracujący obecnie jako ekspert w tych dziedzinach w firmie Polidea. Po godzinach angażuje się w organizację spotkań grupy VR/AR Warszawa, zrzeszającej społeczność oraz innowatorów zainteresowanych technologiami VR oraz AR. Swoje doświadczenia biznesowe zdobywał współtworząc startupy: Gripit, VelociCaptor oraz Immersive VR Speaking. Poza Virtual and Augmented Reality, interesuje go Machine Learning oraz Robotyka. Gorący zwolennik metodologii lean w tworzeniu produktów oraz usprawnianiu procesów biznesowych. W wolnym czasie trenuje wspinaczkę sportową.

Driving your industry 4ward – wielkimi krokami w przyszłość

  • MARCIN PRZYBYLAK, Kierownik Branży Intralogistycznej SICK Sp. z o.o.

Absolwent Politechniki Poznańskiej na Wydziale Elektrycznym. Całe życie zawodowe związany z przemysłem. Od 4 lat pracuje w SICK Sp. z o.o., gdzie głównym wyzwaniem jest zgłębianie zagadnień branży logistycznej.

 

 

NA SKRÓTY - WSZYSTKIE SESJE TEMATYCZNE:

 

Sesja A1 - Logistyka dla handlu omnikanałowego

Sesja B1 - Nowy wymiar usług logistycznych w łańcuchach dostaw

Sesja C1 - IoT i inne przełomowe technologie w logistyce

 

Sesja A2 - Transport - trendy i wyzwania organizacyjne

Sesja B2 - Nowa rola magazynu w cyfrowych łańcuchach dostaw

Sesja C2 - Współpraca i integracja w łańcuchach dostaw

 

Sesja A3 - Transport – innowacje i rozwiązania technologiczne

Sesja B3 - Magazyn 4.0 – nowoczesne centra magazynowe

Sesja C3 - IT w zarządzaniu łańcuchem dostaw