Sesja A1

 

Sesja A1 Logistyka w handlu omnikanałowym
  Rozwijająca się sprzedaż internetowa oraz zjawisko wielokanałowości w handlu i ich wpływ na logistykę to tematy szeroko omawiane podczas poprzednich edycji kongresu. W tym roku konsekwentnie prezentujemy problematykę omnikanałowości handlu.
W trakcie prezentacji i debaty podejmiemy się odpowiedzi na następujące pytania:
•    Jak rozwój sprzedaży omnikanałowej będzie w najbliższych latach wpływał na łańcuchy dostaw sieci handlowych?
•    Jakie są wyzwania logistyczne związane z rosnącą rolą handlu omnikanałowego?
•    Jak standardy mogą wspomagać handel omnikanałowy?
Do udziału w sesji zostali zaproszeni przedstawiciele: GS1 Polska, InPost, Leroy Merlin, Raben, Amazon, Cursor, P3 Logistic

Moderator: Prof. dr hab. Halina Brdulak, Szkoła Główna Handlowa

Profesor w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, kierownik Podyplomowych Studiów Lean w usługach. Członkini Rady Programowej i ekspertka United Nations Global Compact. Prezeska Międzynarodowego Forum Kobiet w latach 2006-2012. Inicjatorka projektu rankingu firm branży transportowo-spedycyjno-logistycznej, Zdobywczyni tytułu „Osoba Przyjazna Logistyce" w 2009 r. Autorka i współautorka książek, raportów, artykułów i ekspertyz w zakresie logistyki, handlu zagranicznego i negocjacji. Ściśle współpracuje z praktyką gospodarczą. Członkini Rady Naukowej Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, czasopism: „Gospodarka Materiałowa i Logistyka”, „Transport and Logistics”, „Logistyka Odzysku” „Kobieta i Biznes” (Woman and Business”). Członkini Polskiego Towarzystwa Logistycznego, Międzynarodowego Forum Kobiet( honorowa prezeska), Inicjatywa dla Infrastruktury (członkini Rady). Promuje zarządzanie różnorodnością jako skuteczny model zarządzania.

Omnikanałowość kolejnym wyzwaniem dla łańcucha dostaw sieci handlowych

  • Katarzyna Kowalska, Senior Menedżer Rozwoju Logistyki Leroy Merlin Polska oraz Eastern Logistics Development Manager Groupe Adeo

W branży retail od 18 lat, przeszła przez wszystkie szczeble organizacji logistycznej, a w Leroy Merlin stworzyła ją od podstaw. Jako dyrektor logistyki zarządzała logistyką dostaw do ponad 40 marketów budowlanych, zaopatrzeniem importowym, jednym z największych magazynów w Polsce oraz obsługą projektu E-commerce. Nadzorowała wdrożenie innowacyjnego narzędzia do wymiany elektronicznego awiza wysyłki, powiązanego z etykietą logistyczną. Obecnie rozwija logistykę Leroy Merlin w Polsce oraz Europie Wschodniej dla Grupy Adeo. Posiada wykształcenie z zakresu zarządzania biznesem poparte dyplomem MBA z Oxford Brooks University, a jej pasja to nowoczesny łańcuch dostaw zapewniający omnikanałowe doświadczenie zakupowe klientom. 

GS1 Smartsearch - jak skutecznie prezentować produkty w Internecie i handlu omnikanałowym

  • Jacek Pucher,  Instytut Logistyki I Magazynowania

 

Pracownik Instytutu Logistyki i Magazynowania. Realizuje projekty z obszaru e-commerce i mobile. Uczestnik I edycji programu TOP 500 Innovators na Uniwersytecie Stanforda. Jeden z dwóch polskich absolwentów Hasso Plattner Institut School of Design Thinking w Poczdamie. Współrealizator programu budowy kultury innowacyjności w Instytucie Logistyki i Magazynowania.

Jak znaleźć punkty styku logistyki kontraktowej i e-commerce? Rola intuicji i doświadczenia w tworzeniu produktu logistycznego

  • Sławomir Rajch, Raben Group

 

Obecnie rozwija usługę e-commerce w  Grupie Raben. Zależny i uzależniony od Internetu ambasador zakupów w Sieci. Do 2011 r. współtworzył strategię edukacyjną Grupy Allegro, ze sprzedaży internetowej przeszkolił ponad 20 tysięcy Polaków. Niegdyś doktorant Uniwersytetu Adama Mickiewicza w zakresie literatury średniowiecza, pasje badawcze kontynuuje w bardziej współczesnych obszarach.  Platonicznie kocha Klientów.

Deklaracje i wyzwania e-logistyki

  • Grzegorz Wroniszewski, dyrektor zarządzający e-logistics Cursor SA, członek zarządu Divante (Grupa OEX),
  • Krzysztof Wieczorek, dyrektor wdrożeń procesów e-logistics Cursor SA

Grzegorz Wroniszewski z firmą Cursor jest związany od 2001 roku. Odpowiada za zarządzanie i rozwój usług z obszaru logistyki e-commerce oraz logistyki POSM. Od marca 2013 roku pełni także funkcję członka zarządu spółki Divante. Posiada doświadczenie w realizacji projektów dla największych koncernów, m.in. Unilever, Nestle, Coty, Johnson & Johnson, Sony, Philip Morris, Nutricia i Diageo. Grzegorz Wroniszewski odpowiadał również za koordynację i organizację projektów field marketingowych dla sieciowych agencji reklamowych grupy Havas. Certyfikowany coach i członek ICC (International Coaching Community). Autor licznych publikacji eksperckich oraz programów szkoleniowych z obszaru logistyki, marketingu i e-commerce. Grzegorz Wroniszewski ukończył studia ze specjalizacją z zakresu inżynierii procesów na Wydziale Architektury i Budownictwa Politechniki Łódzkiej. Jest również absolwentem Szkoły Zarządzania Sprzedażą.

Krzysztof Wieczorek posiada ponad 15-letnie doświadczenie w obszarze logistyki. Z firmą Cursor związany od 2009 roku. Odpowiada za zarządzanie centrum logistycznym i uruchomianie nowych projektów z zakresu logistyki e-commerce oraz materiałów POS. Wcześniejsze doświadczenia zawodowe zdobywał w strukturach Philip Morris, gdzie ozajmował się tworzeniem, zarządzaniem oraz obsługą logistyczną materiałów marketingowych. Ukończył studia na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Jest autorem licznych publikacji z zakresu szeroko pojętej logistyki, ze szczególnym uwzględnieniem branży e-commerce. Interesuje się literaturą popularno-naukową i beletrystyką sci-fi. Pasjonuje go także off-road oraz projektowanie i tworzenie ogrodów.

„Fabryka przyszłości  - czyli jak zoptymalizować  produkcję w dobie klienta e-commerce!” - na przykładzie współpracy Zaparoh (zakład produkcyjny grupy SOFA.com) i P3 logistic parks

  • Piotr Bzowski, Dyrektor ds. Najmu i Rozwoju, P3 Logistic Parks w Polsce
  • Piotr Węglarz, Dyrektor Zarządzający Zaparoh Sp. z o.o.

Piotr Bzowski - Przed rozpoczęciem pracy w P3 w kwietniu 2010 r., był Menadżerem ds. Najmu w Europolis oraz ProLogis w Polsce. Wcześniej pracował także dla DTZ, gdzie specjalizował się w rynku logistycznym i przemysłowym. Pan Bzowski zdobył dziewięcioletnie doświadczenie w dziedzinie nieruchomości pracując z takimi firmami deweloperskimi jak: Prologis, SEGRO, Panattoni, Europolis oraz z dużymi najemcami firmowymi, w tym: Saint Gobain, JYSK, IKEA, FM Logistics, Rossmann, DHL, IDL, ND, CEVA. Piotr posiada tytuł magistra ekonomii uzyskany na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, jak i ukończone studia podyplomowe na kierunku Wycena i Zarządzanie Nieruchomościami na Uniwersytecie Sheffield Hallam w Wielkiej Brytanii oraz Wycena Nieruchomości na Politechnice Warszawskiej. Rozpoczął również starania o uzyskania członkostwa w stowarzyszeniu RICS.

 

Piotr Węglarz jest Dyrektorem Zarządzającym firmy Zaparoh w Polsce. Przed rozpoczęciem pracy w Zaparoh, pracował przed ponad 12 lat w sektorze motoryzacyjnym w Polsce w firmach takich jak Kimball Electronics, ArvinMeritor oraz  Inteva Products oraz przez ponad 3 lata  w sektorze budowlanym w firmie NB Polska. Dysponuje ponad 11-letnim doświadczeniem w zarządzaniu zakładami produkcyjnymi, wdrażaniu nowych, innowacyjnych produktów, zarządzania projektami, współpracy w międzynarodowym środowisku oraz pracy z klientami z sektora b2b. Jest absolwentem Politechniki Poznańskiej oraz posiada dyplom MBA Akademii Ekonomicznej we współpracy z Georgia State University – MBA Atlanta.

 

Debata: Jak zapewnić jednorodną jakość w percepcji klienta przy podróży omnikanałowej?

Paneliści:

  • Katarzyna Kowalska, Leroy Merlin Polska
  • Jacek Pucher, Instytut Logistyki i Magazynowania
  • Sławomir Rajch, Raben Group
  • Grzegorz Wroniszewski, Cursor SA
  • Adam Komorowski, Cursor SA
  • Janusz Górski, Schenker Sp. z o.o.
  • Piotr Bzowski, P3 Logistic Parks

Na skróty - wszystkie sesje tematyczne:

 

Sesja A1 - Logistyka w handlu omnikanałowym

Sesja B1 - Inteligentna logistyka - droga do fizycznego internetu

Sesja C1 - Innowacje w logistyce produkcji

 

Sesja A2 - Strategie i praktyki zakupowe

Sesja B2 - Zintegrowane usługi logistyczne

Sesja C2 - ICT w procesach logistycznych

 

Sesja A3 - Strategie i praktyki zakupowe c.d.

Sesja B3 - „Port Community System” – okno na zintegrowaną logistykę

Sesja C3 - Magazyn we współczesnych łańcuchach dostaw

 

Na skróty - wszystkie sesje tematyczne:

 

Sesja A1 - Logistyka w handlu omnikanałowym

Sesja B1 - Inteligentna logistyka - droga do fizycznego internetu

Sesja C1 - Innowacje w logistyce produkcji

 

Sesja A2 - Strategie i praktyki zakupowe

Sesja B2 - Zintegrowane usługi logistyczne

Sesja C2 - ICT w procesach logistycznych

 

Sesja A3 - Strategie i praktyki zakupowe c.d.

Sesja B3 - „Port Community System” – okno na zintegrowaną logistykę

Sesja C3 - Magazyn we współczesnych łańcuchach dostaw