Sesja A1
Sesja A1 | Logistyka w handlu omnikanałowym |
Rozwijająca się sprzedaż internetowa oraz zjawisko wielokanałowości w handlu i ich wpływ na logistykę to tematy szeroko omawiane podczas poprzednich edycji kongresu. W tym roku konsekwentnie prezentujemy problematykę omnikanałowości handlu. W trakcie prezentacji i debaty podejmiemy się odpowiedzi na następujące pytania: • Jak rozwój sprzedaży omnikanałowej będzie w najbliższych latach wpływał na łańcuchy dostaw sieci handlowych? • Jakie są wyzwania logistyczne związane z rosnącą rolą handlu omnikanałowego? • Jak standardy mogą wspomagać handel omnikanałowy? Do udziału w sesji zostali zaproszeni przedstawiciele: GS1 Polska, InPost, Leroy Merlin, Raben, Amazon, Cursor, P3 Logistic |
|
![]() |
Moderator: Prof. dr hab. Halina Brdulak, Szkoła Główna Handlowa Profesor w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, kierownik Podyplomowych Studiów Lean w usługach. Członkini Rady Programowej i ekspertka United Nations Global Compact. Prezeska Międzynarodowego Forum Kobiet w latach 2006-2012. Inicjatorka projektu rankingu firm branży transportowo-spedycyjno-logistycznej, Zdobywczyni tytułu „Osoba Przyjazna Logistyce" w 2009 r. Autorka i współautorka książek, raportów, artykułów i ekspertyz w zakresie logistyki, handlu zagranicznego i negocjacji. Ściśle współpracuje z praktyką gospodarczą. Członkini Rady Naukowej Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, czasopism: „Gospodarka Materiałowa i Logistyka”, „Transport and Logistics”, „Logistyka Odzysku” „Kobieta i Biznes” (Woman and Business”). Członkini Polskiego Towarzystwa Logistycznego, Międzynarodowego Forum Kobiet( honorowa prezeska), Inicjatywa dla Infrastruktury (członkini Rady). Promuje zarządzanie różnorodnością jako skuteczny model zarządzania. |
![]() |
Omnikanałowość kolejnym wyzwaniem dla łańcucha dostaw sieci handlowych
W branży retail od 18 lat, przeszła przez wszystkie szczeble organizacji logistycznej, a w Leroy Merlin stworzyła ją od podstaw. Jako dyrektor logistyki zarządzała logistyką dostaw do ponad 40 marketów budowlanych, zaopatrzeniem importowym, jednym z największych magazynów w Polsce oraz obsługą projektu E-commerce. Nadzorowała wdrożenie innowacyjnego narzędzia do wymiany elektronicznego awiza wysyłki, powiązanego z etykietą logistyczną. Obecnie rozwija logistykę Leroy Merlin w Polsce oraz Europie Wschodniej dla Grupy Adeo. Posiada wykształcenie z zakresu zarządzania biznesem poparte dyplomem MBA z Oxford Brooks University, a jej pasja to nowoczesny łańcuch dostaw zapewniający omnikanałowe doświadczenie zakupowe klientom. |
|
GS1 Smartsearch - jak skutecznie prezentować produkty w Internecie i handlu omnikanałowym
Pracownik Instytutu Logistyki i Magazynowania. Realizuje projekty z obszaru e-commerce i mobile. Uczestnik I edycji programu TOP 500 Innovators na Uniwersytecie Stanforda. Jeden z dwóch polskich absolwentów Hasso Plattner Institut School of Design Thinking w Poczdamie. Współrealizator programu budowy kultury innowacyjności w Instytucie Logistyki i Magazynowania. |
![]() |
Jak znaleźć punkty styku logistyki kontraktowej i e-commerce? Rola intuicji i doświadczenia w tworzeniu produktu logistycznego
Obecnie rozwija usługę e-commerce w Grupie Raben. Zależny i uzależniony od Internetu ambasador zakupów w Sieci. Do 2011 r. współtworzył strategię edukacyjną Grupy Allegro, ze sprzedaży internetowej przeszkolił ponad 20 tysięcy Polaków. Niegdyś doktorant Uniwersytetu Adama Mickiewicza w zakresie literatury średniowiecza, pasje badawcze kontynuuje w bardziej współczesnych obszarach. Platonicznie kocha Klientów. |
|
Deklaracje i wyzwania e-logistyki
Grzegorz Wroniszewski z firmą Cursor jest związany od 2001 roku. Odpowiada za zarządzanie i rozwój usług z obszaru logistyki e-commerce oraz logistyki POSM. Od marca 2013 roku pełni także funkcję członka zarządu spółki Divante. Posiada doświadczenie w realizacji projektów dla największych koncernów, m.in. Unilever, Nestle, Coty, Johnson & Johnson, Sony, Philip Morris, Nutricia i Diageo. Grzegorz Wroniszewski odpowiadał również za koordynację i organizację projektów field marketingowych dla sieciowych agencji reklamowych grupy Havas. Certyfikowany coach i członek ICC (International Coaching Community). Autor licznych publikacji eksperckich oraz programów szkoleniowych z obszaru logistyki, marketingu i e-commerce. Grzegorz Wroniszewski ukończył studia ze specjalizacją z zakresu inżynierii procesów na Wydziale Architektury i Budownictwa Politechniki Łódzkiej. Jest również absolwentem Szkoły Zarządzania Sprzedażą. Krzysztof Wieczorek posiada ponad 15-letnie doświadczenie w obszarze logistyki. Z firmą Cursor związany od 2009 roku. Odpowiada za zarządzanie centrum logistycznym i uruchomianie nowych projektów z zakresu logistyki e-commerce oraz materiałów POS. Wcześniejsze doświadczenia zawodowe zdobywał w strukturach Philip Morris, gdzie ozajmował się tworzeniem, zarządzaniem oraz obsługą logistyczną materiałów marketingowych. Ukończył studia na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Jest autorem licznych publikacji z zakresu szeroko pojętej logistyki, ze szczególnym uwzględnieniem branży e-commerce. Interesuje się literaturą popularno-naukową i beletrystyką sci-fi. Pasjonuje go także off-road oraz projektowanie i tworzenie ogrodów. |
|
„Fabryka przyszłości - czyli jak zoptymalizować produkcję w dobie klienta e-commerce!” - na przykładzie współpracy Zaparoh (zakład produkcyjny grupy SOFA.com) i P3 logistic parks
Piotr Bzowski - Przed rozpoczęciem pracy w P3 w kwietniu 2010 r., był Menadżerem ds. Najmu w Europolis oraz ProLogis w Polsce. Wcześniej pracował także dla DTZ, gdzie specjalizował się w rynku logistycznym i przemysłowym. Pan Bzowski zdobył dziewięcioletnie doświadczenie w dziedzinie nieruchomości pracując z takimi firmami deweloperskimi jak: Prologis, SEGRO, Panattoni, Europolis oraz z dużymi najemcami firmowymi, w tym: Saint Gobain, JYSK, IKEA, FM Logistics, Rossmann, DHL, IDL, ND, CEVA. Piotr posiada tytuł magistra ekonomii uzyskany na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, jak i ukończone studia podyplomowe na kierunku Wycena i Zarządzanie Nieruchomościami na Uniwersytecie Sheffield Hallam w Wielkiej Brytanii oraz Wycena Nieruchomości na Politechnice Warszawskiej. Rozpoczął również starania o uzyskania członkostwa w stowarzyszeniu RICS.
Piotr Węglarz jest Dyrektorem Zarządzającym firmy Zaparoh w Polsce. Przed rozpoczęciem pracy w Zaparoh, pracował przed ponad 12 lat w sektorze motoryzacyjnym w Polsce w firmach takich jak Kimball Electronics, ArvinMeritor oraz Inteva Products oraz przez ponad 3 lata w sektorze budowlanym w firmie NB Polska. Dysponuje ponad 11-letnim doświadczeniem w zarządzaniu zakładami produkcyjnymi, wdrażaniu nowych, innowacyjnych produktów, zarządzania projektami, współpracy w międzynarodowym środowisku oraz pracy z klientami z sektora b2b. Jest absolwentem Politechniki Poznańskiej oraz posiada dyplom MBA Akademii Ekonomicznej we współpracy z Georgia State University – MBA Atlanta. |
Debata: Jak zapewnić jednorodną jakość w percepcji klienta przy podróży omnikanałowej? Paneliści:
|
Na skróty - wszystkie sesje tematyczne:
Sesja A1 - Logistyka w handlu omnikanałowym
Sesja B1 - Inteligentna logistyka - droga do fizycznego internetu
Sesja C1 - Innowacje w logistyce produkcji
Sesja A2 - Strategie i praktyki zakupowe
Sesja B2 - Zintegrowane usługi logistyczne
Sesja C2 - ICT w procesach logistycznych
Sesja A3 - Strategie i praktyki zakupowe c.d.
Sesja B3 - „Port Community System” – okno na zintegrowaną logistykę
Sesja C3 - Magazyn we współczesnych łańcuchach dostaw
Na skróty - wszystkie sesje tematyczne:
Sesja A1 - Logistyka w handlu omnikanałowym
Sesja B1 - Inteligentna logistyka - droga do fizycznego internetu
Sesja C1 - Innowacje w logistyce produkcji
Sesja A2 - Strategie i praktyki zakupowe
Sesja B2 - Zintegrowane usługi logistyczne
Sesja C2 - ICT w procesach logistycznych
Sesja A3 - Strategie i praktyki zakupowe c.d.
Sesja B3 - „Port Community System” – okno na zintegrowaną logistykę
Sesja C3 - Magazyn we współczesnych łańcuchach dostaw