Sesja A3

 

Sesja A3 Strategie i praktyki zakupowe c.d.
  W trakcie sesji odpowiemy na pytanie, jak strategie w codziennym życiu organizacji, zamieniają się w działania operacyjne i jakie przeszkody napotykają na swojej drodze. Podczas sesji zarezerwowano również czas na przykłady wdrożeń w celu przekazania doświadczeń, jakie płyną z realizacji projektów oraz zwrócenia uwagi na bariery, które mogą napotkać osoby wprowadzające zmiany w firmach. Prelegenci pochodzą z różnych branż, co sprawi, że będzie się można odnieść do własnej praktyki zakupowej. Podczas sesji będzie możliwość udziału w dyskusji z prelegentami.

Moderator: Andrzej Zawistowski, Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki

Senior International Manager z udokumentowanym trzydziestoletnim doświadczeniem pracy w środowiskach międzynarodowych, tworzący i efektywnie zarządzający zespołami d/s logistyki, dystrybucji, zakupów oraz strategicznych stosunków z dostawcami, na szczeblu lokalnym, regionalnym oraz globalnym. Posiada wieloletnią praktykę w kierowaniu ludźmi i zarządzaniu projektami w zakresie Global Supply Chain (koszty produktu, zakupy i zarządzanie relacjami z dostawcami, transport, gospodarka magazynowa, planowanie sprzedaży i produkcji, dystrybucja wyrobów gotowych wraz z pełną obsługą klienta, itp.). Zdobył bogate doświadczenie w optymalizacji procesów i wdrażaniu kompleksowych platform informatycznych – m.in. J.D. Edwards, SAP i Oracle. Wieloletni negocjator, posiadający umiejętności przekonywania i realizacji efektywnych kosztowo optymalnych rozwiązań w kompleksowych i wymagających organizacjach. Pracując ponad 13 lat w jednym z największych światowych koncernów tytoniowych, stworzył od podstaw organizację odpowiedzialną za zarządzanie łańcuchem dostaw w zakładzie produkcyjnym w Polsce, a następnie w centrali koncernu był odpowiedzialny za globalne zakupy w obszarze nieprodukcyjnym. Po powrocie do Polski zbudował jedną z pierwszych w kraju Grupę Zakupową z udziałem 10 dużych firm i przez kolejne lata był odpowiedzialny za negocjacje globalnych kontraktów w imieniu Grupy. Od ponad 10 lat zaangażowany czynnie w tworzenie aktywnego środowiska zakupowego. Od ponad 5 lat pracuje społecznie jako członek Zarządu PSML - Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki i Zakupów. Odpowiada z ramienia PSML za przygotowanie merytorycznego programu największej w Polsce Konferencji Zakupowej.

Mapowanie strumienia wartości w obszarze zakupów, czyli ile jest marnotrawstwa w procesie
  • Damian Bukowski,  SKF Polska S.A.

Business Unit Purchasing Group Manager w SKF Polska S.A. Posiadający kilkuletnie międzynarodowe doświadczenie w obszarze zakupów materiałów bezpośrednio jak również pośrednio produkcyjnych. Umiejętności poparte sukcesami zawodowymi w dziedzinie zintegrowanej redukcji kosztu, obniżaniu całkowitego kosztu własności (TCO) jak również transakcyjnej poprawy efektywności procesu zakupowego.

Jak negocjować uwzględniając TCO
  • Jacek Jarmuszczak, Carlsberg

Doświadczony na międzynarodowych rynkach manager zakupów, logistyki, i strategii generowania oszczędności.  Karierę zawodową rozpoczynał w polskich firmach branży FMCG, dla których prowadził projekty optymalizacji kosztów. Później dla dobrze znanej marki i lidera w swoim sektorze firmy Philips jako Global Strategic Buyer oraz Regional Project Manager dla obszaru Azji, tworzył strategię optymalizacji kosztów, budował bazę dostawców, prowadził kluczowe projekty oszczędnościowe m.in. wdrażał lean supply chain w zakładach Europejskich i Azjatyckich.  Później jako kierownik działu zakupów elektronicznych w Carlsberg Group,  zarządzał zespołem który przeprowadzał ok 600 przetargów rocznie dla wszystkich zakładów Grupy Carlsberg na całym świecie. Obecnie jako Global Category Manager w Grupie Carlsberg, tworzy strategię zakupową i prowadzi negocjacje z kluczowymi dostawcami w najbardziej wymagającym obszarze zakupów:  IT, usług profesjonalnych oraz floty samochodowej.
Ekspert w dziedzinie „szczupłych” systemów logistycznych, e-systemów zarządzania logistyką w tym przetargów elektronicznych i e-Aukcji. Posiada praktyczne doświadczenie w zakresie wdrażania i usprawniania „szczupłych” modeli zarządzania kosztami (VMI, CS, KANBAN, TCO) oraz narzędzi elektronicznych wspierających logistykę firmy (ERP, EDI, Ocena Dostawcy, Zarządzanie Kontraktami, Obieg Zapotrzebowań Wewnętrznych, …). Łączna wartość zakupów, które negocjował w trakcie swojego dotychczasowego doświadczenia przekracza trzy miliardy Euro i wciąż rośnie.

Wykorzystanie formuł kosztowych na przykładzie opakowań plastikowych
  • Łukasz Czubak, Kilargo Sp. z o.o.

Kupiectwo to moja pasja. Praca w dużej sieci handlowej dyi, a obecnie kierowanie działem zakupów w dużej firmie produkcyjnej to moje ostatnie doświadczenia. Dzięki nim staję się coraz bardziej świadomym kupcem. Hossy i bessy, wahnięcia cen surowców, czy dobry negocjator zawsze odniesie sukces, czy naprawdę istnieje win win. Na takie pytania związane z biznesem zakupowym odpowiadam sobie każdego dnia. Odpowiedziami i przemyśleniami postaram się z Państwem podzielić podczas mojego wystąpienia.

Dobre praktyki w zakupach

  • Michał Masadyński, OpenNexus Sp. z o.o.

Ekspert w zakresie optymalizacji procesów operacyjnych firm i instytucji. Od 13 lat wspiera organizacje w udrażnianiu przepływów materiałowych i informacyjnych. Lider z doświadczeniem w kierowaniu dużymi zespołami i menedżer w firmach produkcyjnych oraz usługowych. Projektował, utrzymywał oraz  reorganizował procesy logistyczne o różnym stopniu złożoności w tym te od Zgłoszenia zapotrzebowania do Płatności (ang. Procure to Pay) - włączając uruchomienia platform zakupowych. Autor artykułów z obszaru zarządzania, efektywności operacyjnej, myślenia procesowego i systemowego. We wszystkich organizacjach z którymi współpracuje zaszczepia pasję do identyfikacji i eliminacji marnotrawstwa oraz inspiruje ludzi do kreatywnego stosowania metod Lean Management, TPS i TQM.

 

Partner sesji:

 

Partner organizacyjny sesji:   

 

 

Na skróty - wszystkie sesje tematyczne:

 

Sesja A1 - Logistyka w handlu omnikanałowym

Sesja B1 - Inteligentna logistyka - droga do fizycznego internetu

Sesja C1 - Innowacje w logistyce produkcji

 

Sesja A2 - Strategie i praktyki zakupowe

Sesja B2 - Zintegrowane usługi logistyczne

Sesja C2 - ICT w procesach logistycznych

 

Sesja A3 - Strategie i praktyki zakupowe c.d.

Sesja B3 - „Port Community System” – okno na zintegrowaną logistykę

Sesja C3 - Magazyn we współczesnych łańcuchach dostaw