Sesja C1 - IoT i inne przełomowe technologie w logistyce

 

 

Internet rzeczy/przedmiotów (ang. Internet of Things – IoT) to gromadzenie, przetwarzanie i wymiana danych za pomocą sieci komputerowych, pomiędzy różnego typu urządzeniami. Nie minęło jeszcze 20 lat od pierwszego użycia tego terminu, a dziś szacuje się, że w 2020 roku na świecie będzie ponad 25 mld urządzeń podłączonych do sieci. Od strony technologicznej, Internet Rzeczy to przede wszystkim RFID oraz rozwiązania sensoryczne. Sieci sensoryczne znajdują coraz większe zastosowanie w logistyce, m.in. w transporcie – do śledzenia ruchu pojazdów i stanu przewożonych dóbr. Umożliwia dynamiczne sterowanie procesami logistyczno-transportowymi i ich optymalizację.

•    Internet Rzeczy – wciąż nowinka, czy już wymóg w łańcuchach dostaw?
•    Najważniejsze rozwiązania techniczne Internetu Rzeczy
•    Sieci sensoryczne, jako kluczowe narzędzie pozyskiwania danych o procesach logistycznych
•    Zastosowania Internetu Rzeczy w praktyce - uwarunkowania wdrożeniowe i ryzyka eksploatacyjne

Do udziału w sesji zostali zaproszeni przedstawiciele: Hadatap, LS Tech-Homes, Oracle, Orlen, Siemens, Smart Technology Group, Voyantic.

Moderator: JAROGNIEW RYKOWSKI, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

Ukończył studia w roku 1986 na Politechnice Poznańskiej. W roku 1995 otrzymał stopień doktora nauk technicznych na Politechnice Gdańskiej. W roku 2008 uzyskał stopień doktora habilitowanego nauk technicznych w Instytucie Podstaw Informatyki PAN z siedzibą w Warszawie. Od roku 1986 do 1992 pracował w Instytucie Informatyki Politechniki Poznańskiej. Następnie do roku 1996 pracował we Francusko-Polskiej Wyższej Szkole Nowych Technik Informatyczno-Komunikacyjnych (EFP). Po zlikwidowaniu tej uczelni przeszedł do Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, gdzie od roku 1996 do chwili obecnej jest pracownikiem Katedry Technologii Informacyjnych, od 2010 r. na etacie profesora nadzwyczajnego.

Internet Rzeczy - wpływ i możliwości zastosowania w logistyce. Przykłady udanych wdrożeń w Holandii

  • MARCO HEIDA, Internet of Things Nederland

Ponad 20 lat doświadczenia w branży technologicznej, doradca strategiczny, konsultant i deweloper biznesowy w zakresie rozwiązań technologicznych i modeli biznesowych. Wykwalifikowany w zakresie strategii, przywództwa, rozwoju biznesu, zarządzania wykonawczego i modeli wejścia na rynek. Jest założycielem platformy Internet of Things Nederland, Strategicznym konsultantem DigiGurus oraz dyrektorem zarządzającym i założycielem Akademii DigiGurus.

Trendy w badaniach RFID i personalizacji

  • HARRI TULIMAA, Head of Sales and Marketing of Voyantic Ltd

Od 2014 roku jest kierownikiem sprzedaży i marketingu w firmie Voyantic Ltd. Pracuje w fińskim mieście Espoo. Podczas 25 lat pracy w branży informatycznej i telekomunikacyjnej był świadkiem gwałtownego rozwoju branży RFID, w szczególności w ostatnich czterech latach. Obserwował popularyzację technologii RFID i nowych aplikacji oraz różnice regionalne w obu Amerykach, w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce oraz w krajach Azji Pacyficznej.

Nowe technologie w kontekście elastyczności łańcucha dostaw - Airbnb dla logistyki

  • MONIKA DUDA, Partner, Dyrektor Powierzchni Przemyslowych i Logistycznych w M4 Real Estate

Wcześniej Associate Director w Dziale Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych w Cushman & Wakefield w Polsce. Od ponad 10 lat zawodowo związana z logistyką  pracując min. dla Kuehne Nagel, CAT LC czy ID Logistics w strukturach krajowych I międzynarodowych . Monika posiada doświadczenie w realizacją inwestycji w Polsce i zagranicą, optymalizacjach procesów biznesowych, sprzedażyi  negocjacjach. Zdobywała doświadczenie zawodowe pracując na kluczowych stanowiskach  zarządzając  handlowymi i logistycznymi działami firm.

 

  • DIRK HANSCHUR, CEO Log-hub AG
Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w zarządzaniu międzynarodową logistyką, a w szczególności dogłębną wiedzę na temat procesów łańcucha dostaw, globalnych sieci transportowych, zarządzania projektami w logistyce oraz zarządzania zmianami. Zgromadził szeroką wiedzę specjalistyczną podczas 10 lat pracy w Kuehne + Nagel, gdzie był odpowiedzialny w ostatnich latach za pomyślną integrację przejętej Drude Logistik z nowym europejskim systemem dystrybucji centralnej Kuehne + Nagel („Eurohub”), za wdrożenie którego był również odpowiedzialny. Wcześniej Dirk pełnił kilka funkcji w Kuehne + Nagel, które koncentrowały się na opracowaniu korporacyjnych rozwiązań 4PL i inżynierii łańcucha dostaw. Po odejściu z Kuehne + Nagel dołączył do Locom na łączącym w sobie wiele aspektów stanowisku starszego konsultanta, na którym odegrał kluczową rolę w pozyskiwaniu nowych klientów zarządzaniu nimi, a także był odpowiedzialny za rozwój biznesu, rozwój zupełnie nowych obszarów działalności oraz wspieranie rozwoju produktów Locom.

Wybrane wdrożenia identyfikacji radiowej w polskich przedsiębiorstwach

  • MAREK CZARZYŃSKI, Wiceprezes R&D HADATAP Sp. z o.o.
Od końca lat 80-tych związany z zastosowaniami przemysłowymi jako twórca i współwłaściciel firm software'owych, a następnie wieloletni Prezes firm zajmujących się dystrybucją i logistyką.

 GDSN. Cyfrowa rewolucja we współpracy z dostawcami - business case dostawców Carrefour Polska


  • KRZYSZTOF MUSZYŃSKI, Ekspert ds. GDSN GS1, Data Quality Project Manager, Instytut Logistyki i Magazynowania

Od wielu lat moderuje krajowymi Grupami Roboczymi GDSN, DIYGA, HoReCa. Aktywnie działa w międzynarodowych Grupach Roboczych w tym B2B2C. Autor publikacji nt. nowoczesnych metod synchronizacji oraz istoty jakości danych produktowych. Dr inż. Politechniki Poznańskiej, tytuł MBA Nottingham Trent University przy Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.

Maszyny Wydające/Dystrybucyjne - optymalizacja procesu od zapotrzebowania do dostawy z wykorzystaniem IoT - business case

  • TADEUSZ TWARDZIK, Dyrektor Zakupów i Logistyki LS TECH HOMES SA

Doświadczony manager, negocjator od 18 lat związany z zakupami i logistyką. Rozumie potrzebę optymalizacji kosztowych, jak i jakościowych celem osiągnięcia oszczędności dzięki rozwijaniu współpracy z dostawcami, negocjacjom oraz szukaniu adekwatnych wolumenów zakupowych. Tworzył i wdrażał strategie zakupowe. Podejmuje odważne i konkretne decyzje w zmieniającym się otoczeniu biznesowym utrzymując przy tym pozytywne relacje z partnerami handlowymi. Doskonale analizuje i interpretuje procesy w przedsiębiorstwie (w tym szczegółowo proces zakupów), planuje i organizuje pracę swoją oraz zespołu zorientowaną na rezultaty i rynek.

 

NA SKRÓTY - WSZYSTKIE SESJE TEMATYCZNE:

 

Sesja A1 - Logistyka dla handlu omnikanałowego

Sesja B1 - Nowy wymiar usług logistycznych w łańcuchach dostaw

Sesja C1 - IoT i inne przełomowe technologie w logistyce

 

Sesja A2 - Transport - trendy i wyzwania organizacyjne

Sesja B2 - Nowa rola magazynu w cyfrowych łańcuchach dostaw

Sesja C2 - Współpraca i integracja w łańcuchach dostaw

 

Sesja A3 - Transport – innowacje i rozwiązania technologiczne

Sesja B3 - Magazyn 4.0 – nowoczesne centra magazynowe

Sesja C3 - IT w zarządzaniu łańcuchem dostaw