Sesja C1 - IoT i inne przełomowe technologie w logistyce
Internet rzeczy/przedmiotów (ang. Internet of Things – IoT) to gromadzenie, przetwarzanie i wymiana danych za pomocą sieci komputerowych, pomiędzy różnego typu urządzeniami. Nie minęło jeszcze 20 lat od pierwszego użycia tego terminu, a dziś szacuje się, że w 2020 roku na świecie będzie ponad 25 mld urządzeń podłączonych do sieci. Od strony technologicznej, Internet Rzeczy to przede wszystkim RFID oraz rozwiązania sensoryczne. Sieci sensoryczne znajdują coraz większe zastosowanie w logistyce, m.in. w transporcie – do śledzenia ruchu pojazdów i stanu przewożonych dóbr. Umożliwia dynamiczne sterowanie procesami logistyczno-transportowymi i ich optymalizację. • Internet Rzeczy – wciąż nowinka, czy już wymóg w łańcuchach dostaw? Do udziału w sesji zostali zaproszeni przedstawiciele: Hadatap, LS Tech-Homes, Oracle, Orlen, Siemens, Smart Technology Group, Voyantic. |
|
![]() |
Moderator: JAROGNIEW RYKOWSKI, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu Ukończył studia w roku 1986 na Politechnice Poznańskiej. W roku 1995 otrzymał stopień doktora nauk technicznych na Politechnice Gdańskiej. W roku 2008 uzyskał stopień doktora habilitowanego nauk technicznych w Instytucie Podstaw Informatyki PAN z siedzibą w Warszawie. Od roku 1986 do 1992 pracował w Instytucie Informatyki Politechniki Poznańskiej. Następnie do roku 1996 pracował we Francusko-Polskiej Wyższej Szkole Nowych Technik Informatyczno-Komunikacyjnych (EFP). Po zlikwidowaniu tej uczelni przeszedł do Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, gdzie od roku 1996 do chwili obecnej jest pracownikiem Katedry Technologii Informacyjnych, od 2010 r. na etacie profesora nadzwyczajnego. |
![]() |
Internet Rzeczy - wpływ i możliwości zastosowania w logistyce. Przykłady udanych wdrożeń w Holandii
Ponad 20 lat doświadczenia w branży technologicznej, doradca strategiczny, konsultant i deweloper biznesowy w zakresie rozwiązań technologicznych i modeli biznesowych. Wykwalifikowany w zakresie strategii, przywództwa, rozwoju biznesu, zarządzania wykonawczego i modeli wejścia na rynek. Jest założycielem platformy Internet of Things Nederland, Strategicznym konsultantem DigiGurus oraz dyrektorem zarządzającym i założycielem Akademii DigiGurus. |
![]() |
Trendy w badaniach RFID i personalizacji
Od 2014 roku jest kierownikiem sprzedaży i marketingu w firmie Voyantic Ltd. Pracuje w fińskim mieście Espoo. Podczas 25 lat pracy w branży informatycznej i telekomunikacyjnej był świadkiem gwałtownego rozwoju branży RFID, w szczególności w ostatnich czterech latach. Obserwował popularyzację technologii RFID i nowych aplikacji oraz różnice regionalne w obu Amerykach, w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce oraz w krajach Azji Pacyficznej. |
|
Nowe technologie w kontekście elastyczności łańcucha dostaw - Airbnb dla logistyki
Wcześniej Associate Director w Dziale Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych w Cushman & Wakefield w Polsce. Od ponad 10 lat zawodowo związana z logistyką pracując min. dla Kuehne Nagel, CAT LC czy ID Logistics w strukturach krajowych I międzynarodowych . Monika posiada doświadczenie w realizacją inwestycji w Polsce i zagranicą, optymalizacjach procesów biznesowych, sprzedażyi negocjacjach. Zdobywała doświadczenie zawodowe pracując na kluczowych stanowiskach zarządzając handlowymi i logistycznymi działami firm.
|
|
Wybrane wdrożenia identyfikacji radiowej w polskich przedsiębiorstwach
|
|
GDSN. Cyfrowa rewolucja we współpracy z dostawcami - business case dostawców Carrefour Polska
Od wielu lat moderuje krajowymi Grupami Roboczymi GDSN, DIYGA, HoReCa. Aktywnie działa w międzynarodowych Grupach Roboczych w tym B2B2C. Autor publikacji nt. nowoczesnych metod synchronizacji oraz istoty jakości danych produktowych. Dr inż. Politechniki Poznańskiej, tytuł MBA Nottingham Trent University przy Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. |
![]() |
Maszyny Wydające/Dystrybucyjne - optymalizacja procesu od zapotrzebowania do dostawy z wykorzystaniem IoT - business case
Doświadczony manager, negocjator od 18 lat związany z zakupami i logistyką. Rozumie potrzebę optymalizacji kosztowych, jak i jakościowych celem osiągnięcia oszczędności dzięki rozwijaniu współpracy z dostawcami, negocjacjom oraz szukaniu adekwatnych wolumenów zakupowych. Tworzył i wdrażał strategie zakupowe. Podejmuje odważne i konkretne decyzje w zmieniającym się otoczeniu biznesowym utrzymując przy tym pozytywne relacje z partnerami handlowymi. Doskonale analizuje i interpretuje procesy w przedsiębiorstwie (w tym szczegółowo proces zakupów), planuje i organizuje pracę swoją oraz zespołu zorientowaną na rezultaty i rynek. |
NA SKRÓTY - WSZYSTKIE SESJE TEMATYCZNE:
Sesja A1 - Logistyka dla handlu omnikanałowego
Sesja B1 - Nowy wymiar usług logistycznych w łańcuchach dostaw
Sesja C1 - IoT i inne przełomowe technologie w logistyce
Sesja A2 - Transport - trendy i wyzwania organizacyjne
Sesja B2 - Nowa rola magazynu w cyfrowych łańcuchach dostaw
Sesja C2 - Współpraca i integracja w łańcuchach dostaw
Sesja A3 - Transport – innowacje i rozwiązania technologiczne